Wirtualna etnografia

Zespół MTResearch zajmuje się także analizami z obszaru wirtualnej etnografii, czyli badania internetowych społeczności odbiorców mediów różnego rodzaju, a także społeczności skupionych wokół różnych stylów życia. Każdy projekt tego typu jest unikatowy i pozwala dostarczyć wyjątkowo wartościowych obserwacji dotyczących motywacji i postaw odbiorców mediów, a także związanych z nimi trendów. Do tej pory zespół MTResearch badał między innymi:

  • Społeczności fanów sportów motorowych;
  • Społeczności miłośników futbolu;
  • Blogerów kulinarnych;
  • Interakcję marek z konsumentami poszukującymi informacji o produktach finansowych;
  • Funkcjonowanie społeczności autorów oryginalnych materiałów wideo w języku polskim publikowanych w serwisach YouTube, Vimeo i Dailymotion;

Każdy projekt tego rodzaju oparty jest o szczegółową analizę potrzeb klienta i dobranie do nich optymalnych narzędzi badawczych. W badaniach z tego obszaru korzystamy z naszych doświadczeń w badaniu mediów społecznościowych (w tym unikatowej bazy danych dotyczącej blogosfery w języku polskim) oraz autorskich narzędzi do pozyskiwania i obróbki danych w internecie.